Bài viết của chị Nguyễn Thục Đoan đăng trong Group FB Quản trị và Khởi nghiệp.
BIẾT VỀ NHỮNG UPDATE MỚI CỦA FACEBOOK VÀ TẬN DỤNG TRIỆT ĐỂ CHO CHIẾN DỊCH MARKETING CỦA BẠN
1. FACEBOOK GIẢM ẢNH HƯỞNG CỦA LIKE SO VỚI REACTION/COMMENT/SHARE: Có thể hiểu đơn giản là những bài viết or đối tượng có bài viết được bạn react/comment/share sẽ có mức độ ưu tiên hiển thị hơn so với Like. Do đó, trong content của mình, hãy chú ý kêu gọi: Thả tim/comment/share… thay vì Like như trước.
2. FACEBOOK SẼ CHẠY VIDEO TỰ ĐỘNG CÓ ÂM THANH: Tuy nhiên nếu điện thoại đang để chế độ im lặng/rung, thì vẫn cần phải active để nghe âm thanh. Đây là một lưu ý quan trọng để tận dụng FB mà đưa ra các chiến lược về Music Marketing (Kiểu như Điện máy xanh). Người ta có thể ko xem quảng cáo, nhưng âm thanh thì hầu hết đều nghe và đi thẳng vào não.
Tham khảo thông tin cụ thể hơn bằng tiếng Anh (Trích từ Wallaroo media – Một Social Agency uy tín tại Mỹ):
1. It has been one year since Facebook introduced Reactions for increased user engagement, and over the past year Facebook has learned that any Reaction left on a post is a strong indicator that the user was more interested in that post than any other “liked” posts. Currently, any Reaction is weighed the same as a Like; however, Facebook is revamping the News Feed to weigh Reactions more than Likes.
If a user selects a Reaction on a post, even an “Angry” Reaction, Facebook will begin showing similar stories in the News Feed. If you wish to see less posts of a certain variety, then it’s best to do nothing; don’t Like or React to that post. For marketers, you’ll want to create posts that elicit a Reaction over a Like.
2. After running a series of tests, Facebook discovered that many users responded positively to having videos play with sound automatically within the News Feed. This features will only occur if your phone has its sound on.
If your phone is set to “Silent” or “Vibrate,” then you will still need to manually activate the sound on the video. Other changes that come with this update include vertical videos automatically expanding to full screen, as well as having a video continue playing down in the bottom of the screen while the user continues to scroll through the News Feed.